اخبار

حرکت تاریخی روسیه: به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال خارجی

دولت روسیه ارزهای دیجیتال خارجی صادر شده توسط سایر کشورها را به طور قانونی به رسمیت شناخته است. رسانه‌های ارز دیجیتال محلی گزارش دادند که این تغییرات قانونی مربوطه در کنار تصویب یک قانون اختصاصی برای تنظیم روبل دیجیتال خود روسیه ایجاد شده است.

اصلاحیه هایی که CBDC ها یا همان ارزهای دیجیتالی خارجی را قانونی می کند در روسیه لازم الاجرا می شود پایگاه خبری رمزنگاری روسی Bits.media روز پنجشنبه به نقل از پورتال آنلاین رسمی دولت برای کسب اطلاعات حقوقی به خوانندگان اطلاع داد، مقامات روسیه به ارزهای دیجیتال سایر ایالت ها وضعیت مشابهی با روبل دیجیتال اعطا کرده اند.

به عنوان مثال، به رسمیت شناختن و شناسایی سایر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs)، مانند یوان دیجیتال چین، از طریق اصلاحاتی در قانون فدرال روسیه “در مورد تنظیم ارز و کنترل ارز” انجام شده است که از اول اوت به اجرا درآمده است.

هند و CBDCها

این به‌روزرسانی درباره قانون ارزهای دیجیتالی خارجی دو مورد دیگر هم اضافه شده است که در پاراگراف بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

  • به صورت دیجیتالی توسط بانک مرکزی یک کشور خارجی صادر شده باشد
  • افرادی که اقامت هم ندارند محدودیتی در انجام جنین معاملاتی با ارزهای دیجیتالی نخواهند داشت، البته در گزارش مذکور توضیحات بیشتری نیامده است.

دولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، لایحه‌ای را در مورد معرفی روبل دیجیتال در فدراسیون روسیه امضا کرد. قانون جدید، که استفاده از ارز دیجیتال بانک روسیه را برای پرداخت‌ها و سایر تراکنش‌ها قانونی و تنظیم می‌کند، قانون روبل دیجیتال روسیه نیز از روز سه شنبه لازم‌الاجرا می‌شود.

قانون جدید فدرال، سومین شکل دیجیتالی پول ملی، روبل، را پس از پول نقد و غیرنقدی (بانکی) معرفی می کند. این قانون که مبنای قانونی را برای معرفی ارز دیجیتال بانک روسیه ایجاد می کند، در ماه ژوئیه توسط هر دو مجلس به تصویب رسید

و همانطور که گفتیم توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین امضا شد. انتظار می‌رود بانک‌های روسی شرکت‌کننده در آزمایشی ارز دیجیتال ملی را آزمایش و تراکنش‌های خود را با کاربران واقعی از اوایل این ماه آغاز می کنند.

روسیه تحت فشار تحریم‌ها به دلیل تهاجم به اوکراین، راه‌هایی را برای دور زدن محدودیت‌های مالی و انجام معاملات جستجو کرده است و در نهایت به معامله با ارزهای دیجیتال رسیده است، از جمله پرداخت‌های رمزنگاری تحت رژیم‌های قانونی خاص، به عنوان گزینه‌ای برای تسویه حساب‌های بین‌المللی نگاه می‌کند.

ماه گذشته، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه فاش کرد که مقام پولی در حال حاضر در مورد ادغام احتمالی پلتفرم روبل دیجیتال با سیستم های پرداخت سایر کشورها برای تسهیل تراکنش های فرامرزی بحث می کند.

امضای پوتین راه را برای استفاده از این ارز دیجیتال ملی به نام روبل دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت و سایر نقل و انتقالات در فدراسیون روسیه باز می کند. اینها برای شهروندان رایگان خواهد بود در حالی که مشاغل 0.3٪ کمیسیون مبلغ انتقال را پرداخت خواهند کرد.

با این حال، روبل دیجیتال هنوز مورد توجه بخش خصوصی روسیه قرار نگرفته است. بر اساس نظرسنجی اخیر بین بیش از 1200 نماینده شرکت های کوچک و متوسط، تقریباً دو سوم شرکت های روسی هیچ مزیتی از CBDC برای تجارت خود نمی بینند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا