اخباراخبار جهان

عملیات استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در لیبی منهدم شد| 50 شهروند چینی دستگیر شدند

عملیات استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتالی در لیبی منهدم شد. طبق گزارش‌های محلی اعلام کردند که

حدود 50 شهروند چینی توسط مقامات لیبی به دلیل بهره برداری و اداره یک مرکز استخراج غیرقانونی ارز دیجیتالی در شهر Zliten دستگیر شدند. استخراج ارزهای دیجیتال در لیبی کاملاً توسط قانون ممنوع است. مقامات مجری قانون لیبی فاش کرده اند که عملیات استخراج ارز  دیجیتالی، که در یک کارخانه آهن که رها شده بود، کاملا جمع اوری شده و به طور کامل برچیده شده است.

50 شهروند چینی در لیبی به علت استخراج ارز دیجیتالی دستگیر شدند

50 شهروند چینی بازداشت شدند. نیو عرب در 23 ژوئن 2023 گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلامیه دادستانی کل لیبی مبنی بر دستگیری 50 شهروند چینی که در فعالیت‌های استخراج کریپتو در شهرستان Zliten شرکت داشتند، فاش شد. صدیق السور، دادستان کل (AG)، شواهد بصری، از جمله عکس ها و فیلم ها را به اشتراک گذاشت که پردیس معدن واقع در بخش شرقی استان طرابلس را به نمایش گذاشت.

علاوه بر این، قبل از بازداشت 50 چینی، ده نفر مرتبط با این عملیات دو روز قبل دستگیر شده بودند. همانطور که توسط middleeasteye.net گزارش شده است، دفتر دادستان کل لیبی نسبت به این عملیات ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده است که این عملیات “نقض قانون” است و برجسته کردن استفاده از  دستگاه های پرانرژی که از مقدار زیادی مواد برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

علاوه بر این، گزارش اشاره می کند که مقامات لیبی به طور فعال به دنبال کارشناسان هستند تا میزان تأثیر آن بر منافع عمومی را ارزیابی کنند. در حالی که هر دو حساب دستگیری 50 نفر را تایید می کنند، اطلاعات خاصی در مورد تعداد ماشین های برچیده شده فاش نشده است.

نویسندگان کارکنان Middleeasteye.net اعلام کردند: «سیستم‌های استخراج شامل ماتریسی از سیم‌هایی بود که سیستم‌های تبدیل دیجیتال، سرورهای داده، فن‌ها و یخچال‌های ولتاژ بالا را به هم متصل می‌کردند».

با وجود اعلام ممنوعیت رسمی استخراج ارزهای دیجیتال در لیبی، این کشور به دلیل شرایط بسیار سودمند انرژی خود به جذب ماینرها ادامه می دهد. با هزینه برق کمتر از 0.004 دلار در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) که کمتر از یک پنی ایالات متحده است،

هنوز مکان جذابی برای راه اندازی عملیات استخراج است. جالب اینجاست که در سال 2021، لیبی علیرغم ممنوعیت این عمل، به بالاترین نرخ تولید بیت کوین در بین تمام مناطق آفریقایی در سراسر قاره دست یافت. به طور مشابه، چین که استخراج کریپتو نیز در آن ممنوع است، همچنان ۲۰ درصد از هش ریت جهانی را در ماه می ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

خبرهای روز دنیای ارزهای دیجیتالی را در کافه ترید بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا