اخبار

چانگ لین: درباره آینده Web3 و نقش اساسی دانشگاه‌ها صحبت کرد

چانگ لین(Czhang Lin) که یک کارآفرین و سرمایه گذار پیشگام است، با سرمایه گذاری در  LBank Labs سعی دارد صنعت Web3 را پیش ببرد گفت که: دانشگاه‌ها نقش اساسی و مهمی در پرورش نسل بعدی از استعدادهای Web3 دارند و دانشگاه باید این موضوع را درک کند تا دانشجویان را به سمت چشم انداز درستی هدایت کند.

Web3 چیست و چرا مهم است؟

Web3 که تکامل بعدی شبکه جهانی وب را توصیف می کند، رابط کاربری که دسترسی به اسناد، برنامه ها و چند رسانه ای را در اینترنت فراهم می کند.

Web3 هنوز در حال توسعه است، بنابراین یک تعریف قابل قبول جهانی وجود ندارد. حتی املای درست نیز مشخص نشده است، زیرا شرکت‌های تحلیلی مانند Forrester، Gartner و IDC بین «Web3» و «Web 3.0» جابه‌جا می‌شوند.

با این حال، آنچه واضح است این است که Web3 تأکید زیادی بر برنامه های غیرمتمرکز خواهد داشت و احتمالاً از فناوری های مبتنی بر بلاک چین استفاده گسترده ای خواهد کرد. همچنین از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای تقویت یک وب هوشمندتر و سازگارتر استفاده خواهد کرد.

Web3 مهم است زیرا می تواند نحوه تعامل افراد در وب و نحوه کسب درآمد شرکت ها از کالاها و خدمات را تغییر دهد و افراد کنترل بیشتری بر محتوای وب و افرادی که می توانند به داده های شخصی خود دسترسی داشته باشند و از آنها سود ببرند، خواهند داشت.

فرصت‌های تجاری Web3 احتمالاً حول بهره‌برداری از این توانایی جدید برای تطبیق محصولات و خدمات وب برای افراد متمرکز است. برای مثال، قابلیت‌های بازاریابی Web 3.0 می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تعادل بهتری بین حریم خصوصی و شخصی‌سازی نسبت به وب امروزی ایجاد کنند.
در تاریخ 2 اوت، شرکت سرمایه‌گذاری ونچر کپیتال برندگان مسابقه تابستانی “بوت‌کمپ” خود را برای دانشجویان دانشگاهی اعلام کرد. شرکت‌کنندگان مختلفی از مؤسسات آموزش عالی مختلف شرکت کرده‌اند تا به سفری به کابو سان لوکاس در مکزیک و فرصت‌های مربیگری از صندوق‌های مختلف ارز دیجیتال شرکت کنند.

ما بسیار هیجان زده هستیم که برندگان دوره تابستانی بوت کمپ را که توسط آزمایشگاه های LBank که در Cabo میزبانی شده است، اعلام کنیم!

از بین بیش از 70 دانشجوی درخواست‌دهنده از دانشگاه‌های معتبر جهانی مانند هاروارد، ام آی تی، دوک، استنفورد، کورنل، پن، کالج امپریال و دیگران، 16 تیم انتخاب شدند که از سراسر جهان آمده بودند.

در یک اعلامیه ارسال شده به سایت خبری  Cointelegraph، لین به اهمیت دانشگاه‌ها در زمینه آینده وب 3 (Web3)  اشاره کرد. به گفته لین، دانشگاه‌ها “بازیکنان کلیدی برای فناوری‌های جدید” مانند Web3 هستند و معمولاً منبعی از استعدادها هستند. او گفت:

برای دانشگاه‌ها مهم است که Web3 را درک کنند و دانشجویان را به سمت دیدگاه صحیح هدایت کنند

در حالی که بازارها نشانه هایی از یک فاز نزولی را نشان می دهند، لین معتقد است که هنوز زمان مناسبی برای ساخت و سرمایه گذاری است. او گفت:

بازار نزولی همیشه بهترین زمان برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری است. در این دوره، VCها تقاضای بیشتری دارند و ممکن است فشار بیشتری را از سوی unis به استارتاپ ها وارد کنند. با این حال، ما قوی‌ترها معتقدیم که الماس‌ها در هر صورت می‌درخشند و پایداری بهترین دوست آنهاست.

هنگامی که از لین در مورد ترندهای داغ در بین دانشجویان پرسیده شد، لین به اشتراک گذاشت که «کلمات کلیدی» دیگری نیز وجود دارد که هوش مصنوعی (AI) است. با این حال، با وجود ظهور هوش مصنوعی، لین معتقد است که نباید مشکلی وجود داشته باشد زیرا این دو بخش می توانند با هم کار کنند.

از نظر ترند در بین دانشجویان دانشگاهی که در مسابقه شرکت کردند، لین به اشتراک گذاشت که اکثر متقاضیان بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، مشتقات سهام نقدی (LSD)، دانش صفر (ZK) و برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) تمرکز کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا