آموزش

قیمت اتریوم در راه رسیدن به 10 هزار دلار| آیا اتریوم به رکورد جدید نزدیک می شود

قیمت اتریوم به 10 هزار دلار می رسد یا خیر؟ در اینجا ما سعی کردیم با استفاده از پیش بینی ها و ابزارهای تحلیل بفهمیم آینده اتریوم به کجا می رود .
پروتکل ها و برنامه های محبوب اتریوم معمولاً به دیفای (مالی دیجیتالی غیرمتمرکز) مربوط می شوند که امکان انجام عملیات های مالی بدون نیاز به واسطه های مرکزی را فراهم می کنند.
مقدار کل ارزهای دیجیتالی که در شبکه اتریوم قفل شده اند، بیشتر از همه رقباست. این یعنی بسیاری از کاربران از اتریوم برای استفاده از قراردادهای هوشمند و دیفای استفاده می کنند. اما قیمت اتریوم (ارز دیجیتالی اتریوم) به اندازه رقبایش رشد نمی کند.

با توجه به ارزش بازار بسیار بالای اتریوم، عادی است که رشد روزانه سه رقمی نداشته باشد. اما آیا امکان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) وجود دارد؟ برای اتر، این قیمت در ۱۲ مه ۲۰۲۱ بود که ۴۳۷۷ دلار برای هر اتر بود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت اتریوم

برخی از عواملی که می توانند بر قیمت اتر تأثیر بگذارند، عبارتند از: تقاضای کاربران برای استفاده از قراردادهای هوشمند و دیفای، رقابت با ارزهای دیجیتالی دیگر که قراردادهای هوشمند را ارائه می دهند، بهبودهای فنی و امنیتی در شبکه اتریوم، و تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتالی.

این عوامل میتوانند باعث افزایش یا کاهش اعتماد و تمایل کاربران به خرید یا فروش اتر شوند. بنابراین، پیش بینی قیمت اتریوم بسیار دشوار است و هیچ کس نمیتواند با اطمینان بگوید که آیا اتر میتواند به ATH خود برسد یا نه.

در زمان نوشتن این متن، قیمت اتریوم ۳۴۱۱ دلار است که روز قبل به ۳۵۲۲ دلار رسیده این یعنی قیمت اتر کمی کاهش یافته است.

از ژوئن ۲۰۲۲، قیمت اتریوم در یک کانال صعودی طولانی مدت در نوسان بوده و دو بار تلاش ناموفق برای شکستن کانال داشته است. قیمت اتریوم در این مدت بیشتر افزایش یافته است ولی همچنان در یک محدوده مشخص مانده است.
ما در ماه فوریه شاهد شکستن کانال بودیم زیر اتر از کانال صعودی خارج شده و به سمت جدیدی حرکت کرده است.

نمودار اتریوم

قیمت اتر به بالاترین قیمت خود از مارس ۲۰۲۲ رسیدو به قیمت 3522 دلار رسید. این یعنی اتر در مدت یک سال و نیم بیشترین افزایش قیمت را داشته است. RSI هفتگی ادامه روند صعودی را پشتیبانی می کند. اگر RSI بالاتر از ۷۰ باشد،
که اتر بیش از حد خریداری شده است.
اگر RSI پایینتر از ۳۰ باشد، به این معنی است که اتر بیش از حد فروخته شده است. اگر RSI بالاتر از ۵۰ باشد، به این معنی است که اتر در روند صعودی قرار دارد. RSI هفتگی بالاتر از ۵۰ است و همراه با قیمت افزایش می یابد. این یعنی
اتر در حال رشد است و شاخص نشان می دهد که این رشد ادامه دارد.

همانطور که RSI بالای 50 باقی می ماند و همراه با قیمت افزایش می یابد، اعتقاد به رسیدن به 4000 دلار تقویت می شود.

پیش بینی قیمت اتریوم

پس، تحلیلگران رمزارز برای قیمت اتر چه هدفی دارند؟ یک تحلیلگر معروف به نام Altstreetbets پیش بینی می کند که اتریوم می تواند به ۵۵۰۰ دلار برسد و این را با نظریه موج الیوت پشتیبانی میکند.

InmortalCrypto پیشنهاد میکند که ۱۰۰۰۰ دلار یک هدف منطقی برای اتریوم است. این تحلیلگر فکر میکند که اتر میتواند
به قیمت خیلی بالاتری برسد. ۱۰۰۰۰ دلار یک هدف منطقی است یعنی اینکه این قیمت با توجه به عوامل موثر بر قیمت اتر، ممکن و قابل دستیابی است. هدف میان مدت تحلیلگر IncomeSharks حدود منطقه ۳۵۰۰ دلار بود.

نظریه موج الیوت یک روش تحلیل فنی است که الگوهای تکراری در قیمت ارزهای دیجیتالی را شناسایی میکند و بر اساس تغییرات در روحیه و روانیه سرمایه گذاران، پیش بینی هایی درباره روند قیمت ارزهای دیجیتالی ارائه میدهد.

پیش بینی هدف اتریوم

چهارمین تحلیلگر کریپتو، بیزانتین جنرال، دیدگاه خود را در مورد افزایش ETH به شرح زیر خلاصه کرد:

اما همه می گویند ETH در حال حاضر بیش از حد ارزش گذاری شده و دیگر نمی تواند افزایش یابد. نه برادر فقط بخش کوچکی از این جامعه به شدت بیمار در توییتر اینگونه فکر می کند. این چیزی در طرح کلان چیزها نیست.

با در نظر گرفتن ارزش بیش از حد در ارزش بازار و جفت ETHBTC، قله های بالاتر از ۵۲۰۰ دلار در شرایط فعلی بسیار
منطقی به نظر می رسند. اگر قیمت BTC به سطح شش رقمی برسد، آنگاه ۱۰۰۰۰ دلار میتواند یک قله منطقی برای اتر باشد.

با توجه به ارزش بیش از حد از نظر ارزش بازار و جفت ETH/BTC، قله های بالای 5200 دلار در شرایط فعلی بسیار منطقی به نظر می رسد. اگر قیمت بیت کوین به سطوح شش رقمی برسد، 10000 دلار می تواند نقطه معقول برای ETH باشد.

ویدئوی روزانه یک چشم انداز صعودی را به دلیل شمارش موج الیوت نشان می دهد. شمارش موج احتمالی نشان می
دهد که اتریوم در موج سوم حرکت صعودی پنج موجی قرار دارد و در صورت شکسته شدن مقاومت 3640 دلاری، 4550
دلار را هدف قرار می دهد.

ETH Price

موج سوم یکی از موج هایی است که در راستای روند اصلی قیمت حرکت می کند. موج هایی که در راستای روند اصلی حرکت می کنند، موج های انگیزشی نام دارند و همیشه پنج موج دارند.
هدف موج سوم ۴۵۵۰ دلار است. این هدف به شرطی ممکن  که مقاومت ۳۶۴۰ دلار شکسته شود. شکست مقاومت یعنی قیمت اتر بالا می رود و توان رسیدن به هدف را دارد. با این حال، اگر نتوان بر مقاومت غلبه کند، احتمالا تا 3000 دلار کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا