اخباراخبار NFT

بیتکوین و NFTها| دو رویای دیجیتالی که واقعی شدند

بیت کوین و NFTها رویایی که واقعی شدند. شبکه بیتکوین بیشترین فروش NFT را در هفته گذشته ثبت کرده است.
این به این معنی  که تعداد و مقدار تراکنش هایی که با ان اف تی انجام شده ، بیشتر از هر شبکه دیگریست. این
تراکنش ها در مجموع به مبلغ ۴۲۳ میلیون دلار رسیده اند. این مبلغ بسیار بالا و شگفت انگیز است.

فروش NFT در هفته گذشته بیش از ۳۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. این به این معنی است که تقاضا
و قیمت NFTها به شدت رشد کرده اند.
این هفته سومین هفته متوالی است که بازار NFT رشد قوی داشته است. این به این معنی که این بازار در حال گسترش
و پیشرفت که مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و کاربران قرار گرفته است.

بیت کوین بیشترین فروش NFT را در بازار ارزهای دیجیتالی داشته. این به این معنی که تعداد و مقدار تراکنش هایی که
با NFT انجام شده است، بیشتر از هر ارز دیجیتالی دیگری بوده است. فروش بیت کوین با NFT به مبلغ ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است. این مبلغ ۸۰ درصد بیشتر از هفته قبل است. این افزایش بسیار بالا و شگفت انگیز است.

اتریوم و NFT

اتریوم تراکنش هایی به ارزش ۱۵۹ میلیون دلار با NFT داشته است. این به این معنی است که فروش NFTهایی که بر اساس اتریوم ساخته شده اند، ۱۴ درصد بیشتر از هفته قبل شده است. این افزایش قابل توجه و محترمانه است.

بعضی از بلاک چین های معروف، از جمله Solana (SOL)، BNB Chain (BNB) و Mythos Chain (MYTH)، رشد قابل توجهی در فروش NFT داشته اند. این به این معنی است که تعداد و مقدار تراکنش هایی که با NFT انجام شده است، در این بلاک چین ها بیشتر از معمول بوده است.

بر اساس داده ایی که Cryptoslam  جمع آوری شده است، Solana یک نوع بلاک چین است که می توان با آن برنامه های هوشمند و قراردادهای خودکار را اجرا کرد. Solana بیشترین فروش nft را در هفته گذشته داشته است. این به این معنی است که تعداد و مقدار تراکنش هایی که با NFT انجام شده است، در این بلاک چین بیشتر از هر بلاک چین دیگری بوده است. فروش Solana با NFT به مبلغ ۶۵ میلیون دلار رسیده است.

BNB Chain و Mythos دو نوع بلاک چین دیگر هستند که فروش nft داشته اند. BNB Chain یک بلاک چین متمرکز است که توسط بایننس، یک صرافی ارزهای دیجیتالی، راه اندازی شده است. Mythos یک بلاک چین غیرمتمرکز است که برای بازی های وب۳ طراحی شده است. فروش BNB Chain با NFT به مبلغ ۹ میلیون دلار و فروش Mythos با NFT به مبلغ ۷ میلیون دلار رسیده اند. این مبالغ در مقایسه با Solana کمتر هستند.

بین بلاک چین های مختلف، بیت کوین بیشترین افزایش در wash trading را داشته است. wash trading یک نوع تقلب در بازار است که در آن یک فرد یا گروه همزمان یک ارز دیجیتالی را می فروشد و می خرد تا انگار بازار فعال باشد. این کار برای افزایش قیمت یا جلب توجه دیگران انجام می شود. wash trading در بسیاری از کشورها غیرقانونی است.بیت کوین با  wash trading ۴۶۵ هزار دلار سود کرده است. این به این معنی است که سود بیت کوین از این روش تقریبا ۲۶۰۰ درصد بیشتر از هفته قبل شده است. این افزایش بسیار بالا و غیرطبیعی است.

نمودار NFT

کلکسیون های پردرآمد NFT هفته توسط Uncategorized Ordinals بیتکوین رهبری شدند که فروش چشمگیر
41,210,717 دلاری را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده افزایش قابل توجهی 157.74 درصدی نسبت به هفته
قبل بود.
پس از نزدیک، مجموعه NodeMonkes قرار گرفت که 35,128,917 دلار در تراکنش به دست آورد. این مجموعه‌های پیشرو توسط Pandora، Creepz و  NATCATS دنبال شدند و پنج مجموعه برتر NFT را از نظر حجم فروش جمع‌آوری کردند.

نمودار NFT2
نمودار NFT

فروش NFT در بازار ارزهای دیجیتالی بسیار زیاد شده است. برخی از تراکنش های فردی بسیار خارق العاده بوده اند.
برای مثال، در بلاک چین بیت کوین، یک NFT به نام   Burgie به قیمت ۱.۴۴ میلیون دلار فروخته شده است. در حالی
که یک NFT مبتنی بر Solana با عنوان “Composable Restaking Position” به قیمت 1.1 میلیون دلار به فروش رسیده است.

یک NFT که بر اساس بلاک چین اتریوم ساخته شده، به قیمت ۵۹۷ هزار و ۸۰۰ دلار به فروش رسید که نام این NFT (Lif3 v3 Position) است. یک NFT که بر اساس بلاک چین BNB Chain ساخته شده است، به قیمت ۴۱۶ هزار و ۵۰۴ دلار خریداری شده است.
علاوه بر این، یک NFT  پولیگان (Dfyn) به قیمت 100000 دلار فروخته شد که نشان دهنده تنوع و ارزش NFT ها در پلتفرم های مختلف است.
در هفته گذشته، تعداد خریداران NFT نیز افزایش یافته است، به طوری که داده‌های Cryptoslam افزایش 40.5 درصدی را نشان می‌دهد که در کنار کاهش 2.47 درصدی تعداد کل تراکنش‌های NFT در این دوره است.

فروش NFT
فروش NFT

NFT و بازار محبوب Opensea

با این حال، در میان این افزایش فروش nft، بازار محبوب Opensea در ماه فوریه با رکود قابل توجهی مواجه شد. داده‌های پلتفرم تحلیلی Dune نشان می‌دهد که فروش در OpenSea به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است و تنها 33
درصد از کل فروش ان اف تی در ماه فوریه را شامل می‌شود که پایین‌ترین رقم از ماه می سال گذشته است.
کاربران فعال در این پلتفرم نیز کاهش یافتند و تنها 103000 کاربر حداقل یک فروش در ماه فوریه انجام دادند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا