اخباراخبار بیتکوین

برتری چشمگیر بیتکوین در مقابل رکورد 2 ساله بازار آلت کوین ها

برتری چشم گیر بیتکوین در بازار رمزارزها همچنان ادامه دارد بیتکوین همچنان به عنوان ارز دیجیتال اصلی و مرجع شناخته می‌شود و تاثیر چشمگیرتری نسبت به سایر آلت کوین ها دارد.

این وضعیت که معمولا به عنوان فصل بیتکوین شناخته می‌شود در حالی اتفاق افتاده است که دوران رکود قیمت ها اتفاق افتاده است و در واقع فصل آلت کوین‌ها 2 سال زمان برده است.با گذر دو سال، شاهد یک رکورد بی‌سابقه در کاهش علاقه به آلت کوین‌ها هستیم. آلت کوین‌ها عموماً به تمام ارزهای دیجیتال غیربیتکوین اطلاق می‌شود.

در حال حاضر، این ارزها با رکود و کاهش قیمت‌ها روبرو هستند و در نتیجه نمی‌توانند به همان میزان جذابیت و رشدی که در گذشته داشته اند، به خود جلب کنند و این یک وضعیت نادر بازار کریپتو را توصیف می‌کند.

به طور خلاصه، بازار کریپتو در حال حاضر در فصل بیتکوین قرار دارد و آلت کوین‌ها به مدت دو سال بیشترین دوران کاهش را تجربه می‌کنند. اخیراً، رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال مملو از بحث‌هایی در مورد فصل آلت‌کوین بوده است و مدت زمان بی‌سابقه ای که بدون آن سپری شده بوده اند.

همچنین درباره ی آینده دارترین ارزهای دیجیتالی را بخوانید:

درواقع فصل آلت کوین به دوره ای اطلاق می شود که در آن قیمت ارزهای دیجیتالی که به آلت کوین معروف هستند، در مقایسه با بیت‌کوین (BTC) برای چندین هفته یا چند ماه افزایش پیدا کرده اند.

بر اساس داده هایی که در سایت blockchaincenter.net  وجود دارد شاخص فصل آلت کوین، خاطرنشان می کند که اگر 75 درصد از 50 کوین برتر در فصل گذشته (90 روز) بهتر از بیت کوین عمل کنند، آن را به عنوان “فصل آلت کوین” در نظر می گیریم.

آلت کوین

این شاخص در حال حاضر نشان می دهد که ما در فصل بیت کوین هستیم، وضعیتی که حداقل از ماه می 2021 ادامه داشته است. برخی از ناظران بازار معتقدند که فصل آلت کوین ممکن است از اواخر سال 2020 تا نوامبر 2021 رخ داده باشد.

صرف نظر از این، تقریباً دو سال از آخرین فصل آلت کوین گذشته است. مهم ترین فصل آلتکوین تا به امروز در نیمه دوم سال 2017 آغاز شد و در سه ماهه اول سال 2018 به پایان رسید. از هم اکنون، طبق این شاخص، 75 درصد از 50 توکن ارزهای دیجیتال برتر در مقایسه با بیت کوین عملکرد ضعیفی دارند.

بازار کریپتو

در زمان انتشار این خبر، ارزش اقتصادی بازار ارزهای دیجیتالی 1.19 تریلیون دلار است که بیت کوین (BTC) 49.9٪ از این ارزش و اتریوم (ETH) 19٪ را تشکیل می دهد.

داده‌های cryptobubbles.net نشان می‌دهد که بسیاری از آلت‌کوین‌ها در 24 ساعت گذشته پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند و معیارهای 30 روزه چندین رهبر را برجسته می‌کنند.

ارز دیجیتال FTT توکن اصلی صرافی منحل شده ی FTX در 30 روز گذشته 77 درصد افزایش یافته است و PEPE نیز 63 درصد پیشرفت کرده است. کامپاند (COMP) در ماه گذشته 153 درصد افزایش یافته است، در حالی که بیت کوین کش (BCH) در برابر دلار آمریکا 163 درصد افزایش یافته است.

اگرچه تعداد قابل توجهی از توکن ها در طول ماه گذشته عملکرد بهتری از بیت کوین (BTC) داشته اند، اما این امر هیچ نشانه ای از فصل قریب الوقوع آلتکوین را ایجاد نکرده است، جایی که ارزهای دیجیتال آلت کوین عملکرد بهتری نسبت به بیتکوین که عنوان رهبر بازار ارزهای دیجیتالی را دارد عمل می کنند.

یک مانع بالقوه برای فصل آلتکوین، سرکوب اخیر صنعت ارزهای دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) و سایر تنظیم کننده های ایالات متحده است. تا به امروز، SEC بیش از دوجین ارز دیجیتال جایگزین را به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده طبقه بندی کرده است.

رگلاتور ایالات متحده این توکن‌ها را قراردادهای سرمایه‌گذاری می‌داند که پاداش‌های آینده را وعده می‌دهند و توسط فعالیت‌های صدور و توسعه متمرکز می‌شوند. با این حال، BTC به این روش طبقه بندی نشده است. به طور گسترده ای پذیرفته شده است که بیت کوین یک اوراق بهادار نیست، بلکه یک کالای شناخته شده است.

حتی اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتالی شده با بزرگترین سرمایه‌گذاری در بازار، توسط وکیل عمومی نیویورک، لتیشیا جیمز، در یک دادخواست علیه کوکوین به عنوان اوراق بهادار معرفی شده است.

جیمز در یک پرونده قضایی در ماه مارس گفت: این دادخواست استدلال می کند که اتریوم، درست مانند LUNA و UST،سرمایه گذاری های سوداگرانه است که به تلاش های توسعه دهندگان شخص ثالث برای ارائه سود به دارندگان اتریوم متکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا