اخبارهوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به 100 هزار دلار برساند؟

هوش مصنوعی و فناوری بلاک‌چین دو فناوری نوظهوری هستند که انتظار می‌رود در آینده نزدیک با یکدیگر ترکیب شوند. استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود کارایی، امنیت و مقیاس‌پذیری شبکه‌های بلاک‌چینی مانند بیت‌کوین کمک شایانی کند.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی توانایی پیش‌بینی قیمت، تشخیص تقلب و الگوهای معاملاتی، و همچنین برای بهینه‌
سازی مصرف انرژی در ماینینگ ارزهای دیجیتالی به کار می گیرند. با این حال، پیش‌بینی قیمت‌های دقیق در بازارهای مالی بسیار سخته و عوامل متعددی بر قیمت بیت‌کوین تأثیرگذارند.

در نهایت، در حالی که انتظار می‌رود هوش مصنوعی بتواند به رشد و بلوغ بیشتر اکوسیستم بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمک کند، ولی پیش‌بینی اینکه آیا قیمت بیت‌کوین در سال 2024 به 100 هزار دلار خواهد رسید یا خیر، کار بسیار دشوار و پر ابهامی است. عدم قطعیت‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. در پاراگراف های بعدی به این موضوع می پردازیم که آیا ChatGPT این توانایی را دارد یا خیر.

هوش مصنوعی و پیش بینی قیمت بیتکوین

در 1 ژانویه، کوین تلگراف از چت ربات هوش مصنوعی پرسید که آیا قیمت بیت کوین به طور بالقوه توانایی رسیدن به 100000 دلار در سال جاری را دارد و چگونه ChatGPT  می تواند در رسیدن به این نتیجه نقش داشته باشد.

با توجه به گفته های ربات چت هوش مصنوعی، اگر مجموعه ای از شرایط مساعد هماهنگ باشند، از نظر تئوری ممکن که بیت کوین در سال 2024 به 100000 دلار برسد.
با این حال، ChatGPT همچنین گفت که این سخنان در حد حدس و گمان باقی می ماند.

همچنین دلایل آشنایی با وب 3 را در اینجا بخوانید:

این چت بات گفت که AI می تواند از طریق تأثیر آن بر تحلیل بازار، استراتژی های معاملاتی و توسعه فناوری بلاک چین، در بالا بردن قیمت بیت کوین نقش داشته باشد.

به دنبال این، ربات چت هوش مصنوعی نیز برخی از عوامل کلی را ارائه کرد که می تواند در چنین سناریویی نقش داشته باشد. این شامل تحولات نظارتی مثبت، افزایش پذیرش خرده فروشی و نهادی و کاهش ارزش پول یا تورم است.

چت جی بی تی همچنین گفت که تصویب صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) می تواند تأثیر مثبتی بر قیمت داشته باشد. هوش مصنوعی خاطرنشان کرد که تایید لحظه ای بیتکوین  ETF دسترسی و نقدینگی بیشتری را برای دارایی فراهم می کند. همچنین سرمایه‌گذاران نهادی را تشویق می‌کند تا وارد بازار شوند، زیرا تأیید می‌تواند نشانه‌ای از پذیرش نظارتی تلقی شود.

چت ربات هوش مصنوعی توضیح داد که الگوریتم‌های ChatGPT می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های بازار را پردازش کرده و روندها و الگوهایی را که تحلیلگران انسانی ممکن است از دست بدهند، شناسایی کنند.
ربات چت هوش مصنوعی گفت که:
ربات های تجاری مبتنی بر AI  با توجه به شرایط بازار خرید و فروش را در زمان های بهینه انجام دهند. ChatGPT خاطرنشان کرد که ربات‌ها می‌توانند در یک محیط سریع بازار بسیار سریع‌تر از انسان‌ها واکنش نشان دهند.

به گفته چت ربات CHatGPT، در حالی که استفاده از هوش مصنوعی در معاملات مزایایی دارد، خطرات قابل توجهی نیز به همراه دارد. این خطرات شامل هک و حملات سایبری است. در سال 2022، یک ربات تجاری از طریق یک فرصت معاملاتی آربیتراژ یک میلیون دلار به دست آورد. با این حال، یک هکر ربات را فریب داد تا یک تراکنش مخرب را مجاز کند و تمام سرمایه را تخلیه کند.

جمع بندی

بر اساس GPT-4، آخرین نسخه  ChatGPT، الگوریتم هوش مصنوعی (AI) می تواند در سناریویی که قیمت بیت کوین در سال 2024 به 100000 دلار می رسد، نقش داشته باشد اما هوش مصنوعی در حال حاضر برای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین درحال حاضر نمی‌توان انتظار پیش‌بینی‌های بسیار دقیق قیمت بیت‌کوین با استفاده از ChatGPT داشت. الگوریتم‌های پیشرفته‌تری نیاز است تا بتوانند پیچیدگی بالای بازار بیت‌کوین را مدل‌سازی و پیش‌بینی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا