تحلیل روزانه

قیمت بیت‌کوین تا کجا می‌رود؟ تحلیل قیمت و پیش‌بینی بازار

 

قیمت بیت کوین به شدت در حال افزایش است و به راحتی از چندین سطح مقاومت عبور کرده است. با این حال، بازار بار دیگر در حال تثبیت است و ممکن است اصلاحاتی در کار باشد.

بیتکوین به عنوان محبوب‌ترین و پرارزش‌ترین ارز دیجیتال دنیا، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بازار بوده است. نوسانات قیمت بیتکوین طی سال‌های گذشته باعث شده تا تحلیل و پیش‌بینی رفتار بازار و قیمت آتی آن، به یکی از دغدغه‌های اصلی در این حوزه تبدیل شود

تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین: نمودار روزانه

در نمودار روزانه تریدینگ ویو، قیمت به وضوح طی چند هفته گذشته صعودی بوده و بالاترین و پایین‌ترین سطح را داشته است. با این حال، به نظر می رسد که رالی متوقف شده است و قیمت در حال حرکت به سمت بالای مرز 40 هزار دلار است.

در حالی که سطح 40 هزار دلار ثابت است، ممکن است اصلاح عمیق تری رخ دهد و قیمت به 38 هزار دلار یا حتی به میانگین متحرک 200 روزه که در حدود 32 هزار دلار است کاهش یابد.

با این حال، از آنجایی که بازار هنوز به پایین ترین سطح خود نرسیده است و شاخص قدرت نسبی نشان می دهد که حرکت همچنان صعودی است، BTC هنوز می تواند قبل از شروع یک اصلاح قابل توجه به سطح مقاومت بحرانی 48 هزار دلار برسد.

در مقابل، اگر قیمت بیتکوین از محدوده ی فعلی بالاتر برود مقاومت را شکسته و احتمالاً باعث افزایش ناگهانی قیمت تا سطح ۴۸ هزار دلار می‌شود.
شاخص قدرت نسبی اخیرا از سطح ۵۰ درصد بالاتر رفته است. این نشان می‌دهد احتمال شکست قیمت به سمت بالا و افزایش قیمت، بیشتر شده است.

بیت کوین NUPL

نمودار سود وزیان
بیتکوین nupl

قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته به سرعت در حال افزایش بوده است و سرمایه گذاران را امیدوار کرده که بازار صعودی جدیدی در افق باشد. تجزیه و تحلیل معیارهای زنجیره ای می تواند بینش مفیدی در مورد اینکه آیا چنین است یا خیر، ارائه دهد.

نمودار NUPL مخفف عبارت Net Unrealized Profit/Loss است. این شاخص نشان دهنده ی میزان از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بیت‌کوین که آیا در حال حاضر سود یا زیان تحقق نیافته دارند. به عبارت دیگر این شاخص برای تحلیل چرخه‌ی قیمت بیت‌کوین و تعیین نقاط بالا و پایین بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدیهی است که به دنبال افزایش اخیر قیمت، بسیاری از سرمایه گذاران اکنون کوین های خود را در سود نگه می دارند.

این یک نشانه منطقی از یک بازار صعودی است. با این حال، این متریک قبلاً وارد منطقه ای شده است که قبلاً در آخرین رکورد تاریخ مشاهده شده بود. این ممکن است منجر به تحقق سود توسط سرمایه گذاران شود و متعاقباً، عرضه حاصل می تواند قیمت را پایین بیاورد.

بنابراین، در حالی که بیت کوین ممکن است در راه ثبت یک رکورد جدید باشد، ممکن است زمان خوبی برای ورود به بازار نباشد زیرا این امکان وجود دارد که در کوتاه مدت اصلاح شود.

همچنین بخوانید: آینده ریپل

سلب مسئولیت: نظرات کافه ترید در مورد خرید، فروش و یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا