اخباراخبار بیتکوین

کوین جکو: استخراج یک بیتکوین در لبنان 783 برابر ارزانتر از ایتالیا

بر اساس گزارش کوین جکو، اروپا بر اساس هزینه‌های برق خانگی، میزبان ۹ کشور از ده کشور کم‌بازده از لحاظ سودآوری برای استخراج بیتکوین است. تفاوت قابل توجهی در سراسر جهان در هزینه های برق خانگی برای استخراج کنندگان بیت کوین وجود دارد.

طبق گزارش اخیر کوین جکو(CoinGecko)، در حالی که تولید یک بیت کوین در ایتالیا 208560 دلار هزینه دارد، در لبنان تقریباً 783 برابر ارزان تر است. گزارش CoinGecko که در 17 آگوست منتشر شد نشان داد که تنها 65 کشور برای ماینرهایی که به صورت شخصی و انفرادی بیتکوین استخراج می کنند، بیت کوین سودآور است که صرفاً بر اساس هزینه برق خانگی است.

در میان این 64 کشور، 34 کشور در آسیا قرار دارند، در حالی که در اروپا تنها پنج کشور قرار دارد. با این حال، ماینرهایی که یه صورت انفرادی بیت کوین استخراج می کنند، سودآوری خود را در تضاد با میانگین جهانی هزینه برق خانگی می بینند:

میانگین هزینه برق خانگی برای استخراج 1 بیت کوین 46291.24 دلار است که 35 درصد بیشتر از میانگین قیمت روزانه 1 بیت کوین در جولای 2023 (30090.08 دلار) است.

این گزارش ایتالیا را به عنوان پرهزینه ترین کشور برای استخراج بیت کوین خانگی با 208560 دلار به ازای هر بیت کوین معرفی کرد. در زمان انتشار این گزارش، داده ها نشان می دهد که هزینه استخراج یک بیت کوین در ایتالیا معادل ارزش تقریباً هشت بیت کوین در این کشور است. پس از آن اتریش با 184352 دلار و بلژیک با 172382 دلار قرار دارند.

در جدولی زیر می توانید مشاهده کنید که هر کشور برای استخراج یک بیتکوین به چه مقدار برق نیاز دارد.

هر کشور برای استخراج یک بیتکوین به چه مقدار برق نیاز دارد

کشور ایران با هزینه تولید 532 دلار به ازای هر بیت کوین به دنبال استخراج بیتکوین بود. با این حال، علیرغم قانونی شدن استخراج بیت کوین توسط ایران در سال ۲۰۱۹، این کشور از آن زمان تاکنون چندین بار عملیات قانونی را به دلیل استرس بر شبکه های انرژی در فصل زمستان ممنوع کرده است.

در 4 ژانویه، سایت های خبری گزارش دادند که حدود 150000 قطعه تجهیزات ماینینگ ارز دیجیتالی توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال دولتی ایران (OCSSOP) توقیف شده است.

محققان استخراج بیت کوین ادعا می کنند که فناوری های جدید شانس هشریت را تا 260 درصد بیشتر کرده است.

در 19 آگوست، چانگ پنگ ژائو(Changpeng Zhao) معروف به CZ مدیر عامل بایننس، تصویری از داده های این گزارش را در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرد و از 8.6 میلیون دنبال کننده خود سوال کرد که چرا افراد در این کشورهایی که هزینه ی برق کمی را می پردازند، بیت کوین استخراج نمی کنند.

با این حال، چانگ پنگ ژائو همچنان شک داشت و معتقد است که ممکن است عوامل بیشتری برای فکر کردن به این مسئله وجود داشته باشد. با این حال، او پیشنهاد کرد که ارزش دارد که درباره ی عدم استخراج در این کشورها کاوش و تحقیق بیشتری صورت پذیرد.

CZ پست های یکی از کاربران X را تصدیق کرد، این کاربر توضیح داده بود که بسیاری از این کشورها با کمبود برق مواجه هستند و هزینه ی اضافی برای مصرف برق ارزان تر ندارند. این کاربر در ادامه اظهار ات خود گفت که: اکثر این کشورها با کمبود برق مواجه هستند و معمولاً صنایع سنگین خود را در تابستان یا در ساعات اوج مصرف برق خاموش می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا