اخبار

بهار کریپتو:شکوفایی دوباره بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۴

بهار کریپتو شروع شد. پس از یک دوره طاقت فرسای دو ساله برای بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها، ما سطوحی را در سال 2024 شاهد سطوحی بودیم که برای مدت طولانی مشاهده نشده بود. محیط دشوار بازار نزولی(خرس) که در پایان سال 2023 و اوایل سال 2024 توسط سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو تجربه شد، تا حدی فراموش شد.

پس چرا با وجود افزایش اخیر قیمت، تحلیلگران انتظار افزایش بیشتر را دارند؟

بازار کریپتو قویتر از همیشه

در روزهای اخیر،بازار کریپتو علیرغم اینکه توسط فدرال رزرو تا حدودی دچار تزلزل شد، اما قوی مانده‌اند. با این حال، کارشناسان انتظار دارند با وجود نوسانات کوتاه مدت بازار، افزایش قیمت ها ادامه یابد. پس دلایل اعتقاد قوی آنها به افزایش قیمت چیست؟

استیبل کوین‌ها

بر اساس آخرین داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت تجزیه تحلیل بلاکچین  IntoTheBlock، ارزش بازار
استیبل کوین به شدت در حال بهبود است. ما رشدی بیش از 9 میلیارد دلاری در تمام استیبل کوین‌ها، از جمله USDT
و USDC را دیدیم. ارزش بازار تجمعی به 133 میلیارد دلار رسید.

این افزایش نشان دهنده قدرت مجدد در بخش استیبل کوین و قدرت نقدینگی ورودی به بازار ارزهای دیجیتال را منعکس می کند. همچنین از نظر تاریخی شبیه دوره هایی است که در آن بازارها با افزایش اعتماد سرمایه گذاران، بهبود بیشتری را تجربه کردند.

IntoTheBlock درباره این موضوع نوشت؛

“ارزش بازار استیبل کوین به شدت در حال بهبود است و از اکتبر 2023 بیش از 9 میلیارد دلار ارزش به دست آورده است. روند مداوم صعودی احتمالا چرخه بازار صعودی آینده را تقویت می کند.

تحلیلگر رمزارز Zyre گفت که استیبل کوین‌ها، که به عنوان پلی بین امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتالی عمل می‌کنند، با ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به روند رشد کنونی را ادامه خواهند داد.

هاوینگ و  ETF

از دیگر دلایل رشد بازار کریپتو در سال 2024 هاوینگ بیتکوین و همچنین به صندوق های قابل معامله بیتکوین(ETF)  می توان اشاره کرد.

علاوه بر رشد در بازار استیبل کوین، هاوینگ پیش بینی شده در ماه آوریل نیز نشاندهنده این که بهبود در بازارها
می تواند ادامه یابد. اگر به تحقیقات بازار ما را که چند روز پیش منتشر شد به یاد بیاورید، 84 درصد از سرمایه گذاران
فکر می کنند، رویداد هاوینگ باعث افزایش قیمت می شود.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین در طول هاوینگ (حدود آوریل 2024) بین 30,000 تا 60,000 هزار دلار خواهد بود، در حالی که 30 درصد معتقدند قیمت از 60,000 هزار دلار فراتر خواهد رفت.

به همین ترتیب، ETF  های بیت‌کوین اسپات در این چند سال به عنوان یک کاتالیزور قیمت که هرگز در هیچ چرخه
چهار ساله قبلی دیده نشده است، به گاوهای بازار کمک خواهد کرد.

مت هوگان، مدیر ارشد اجرایی بیت‌وایز گفت؛

فقط در همین هفته، صندوق های قابل معامله بیت‌کوین اسپات به تنهایی شاهد ورود خالص 700 میلیون دلار بوده‌اند. و این واقعاً شگفت‌انگیز است. مردم تأثیر کوتاه‌مدت  ETF‌ها را بیش از حد برآورد کرده‌اند و همچنان به طور قابل‌توجهی تأثیر بلندمدت آن‌ها را دست کم می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا