اخبار

پروژه زتاچین موفق شده است 27 میلیون دلار سرمایه جذب کند

پروژه ای به نام زتاچین (Zetachain) که هدف آن ایجاد یک زنجیره ی بلاکچین است که بتواند با دیگر بلاکچین ها تعامل برقرار کند. زتاچین اعلام کرده است که در دوره سرمایه‌گذاری سری A خود موفق به جذب 27 میلیون دلار شده است و شرکت هایی که در این دوره سرمایه گذاری کرده اند عبارتند از: شرکت‌هایی همچون Blockchain.com،Human Capital ،VyCapital Sky9 Capital و Jane Street Capital بودند که همانطور که گفتیم به عنوان سرمایه‌گذاران در این دوره از سرمایه‌گذاری شرکت کرده‌ بودند.

زتاچین(Zetachain) قصد دارد از این بودجه برای راه‌اندازی راه‌حل خود در شبکه اصلی (Mainnet) و گسترش اکوسیستم برنامه‌های خود استفاده خواهد کرد.

زتاچین 27 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری A جمع آوری می کند

شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی از جمله Blockchain.com ،Human Capital ،Vy Capital ،Sky9 Capital ،Jane Street Capital ،VistaLabs ،CMT Digital ،Foundation Capital ،Lingfeng Capital ،GSR و سایر شرکت ها در مرحله ی اول تامین سرمایه ی شرکت توانستند 27 میلیون دلار جمع آوری کنند.

به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها به منظور حمایت مالی از توسعه‌ی یک پروژه مرتبط با فناوری زنجیره‌بلاک (Blockchain) شرکت کرده‌اند. این پروژه قصد دارد که شبکه‌ی اصلی (Mainnet) زنجیره‌بلاکچین خود را راه‌اندازی کند و همچنین اکوسیستم برنامه برنامه غیرمتمرکز خود را گسترش دهد. به نظر می‌رسد که این منابع مالی برای تسریع در فرآیند توسعه و اجرای اهداف پروژه به کار گرفته خواهند شد.

پروژه زتاچین (Zetachain) می‌خواهد با مشکل انزوا که روی بلاک‌چین‌ها تأثیر می‌گذارد، مقابله کند، جایی که منابع مخفی هستند و نمی‌توانند در زنجیره‌ها یا برنامه‌های جداگانه استفاده شوند. Zetachain بیان می‌کند که ماموریت خود این است که استاندارد جدیدی برای قابلیت همکاری بلاک چین ایجاد کند که در آن کاربران بتوانند به همه دارایی‌ها و داده‌های خود از یک کیف پول روی یک پلتفرم دسترسی داشته باشند.

این شامل بلاک چین‌های غیرهوشمندی مانند بیت‌کوین و دوج‌کوین می‌شود. معماری زتاچین به کاربران این امکان را می دهد که از این دارایی ها بدون استفاده از ساختارها برای پل ها یا توکن های پیچیده و بدهی های امنیتی که ارائه می کنند استفاده کنند.

یک اکوسیستم تست‌نت در حال رشد

در حالی که راه‌حل‌های Zetachain هنوز در مراحل تست نت یا شبکه آزمایشی هستند، در حال حاضر بیش از 27000 قرارداد برنامه غیرمتمرکز در چندین برنامه در زمینه‌های مختلف از جمله برنامه های مالی غیرمتمرکز (defi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، پروتکل‌های اجتماعی جهانی Web3، هویت و بازی استفاده می‌شوند.

تست نت یا Testnet Ecosystem به معنی اکوسیستمی از تست‌نت‌ها یا شبکه‌های آزمایشی می‌باشد که برای تست و آزمایش بلاکچین‌ها یا پروژه‌های مرتبط با فناوری بلاکچین استفاده می‌شوند. این کلمه درباره‌ی رشد و توسعه‌ی این اکوسیستم از نظر تعداد و کیفیت تست‌نت‌ها و پروژه‌های مرتبط با بلاکچین صحبت می‌کند.

زتاچین ادعا می کند که 1.7 میلیون کاربر در شبکه آزمایشی آن شرکت کرده اند و بیش از 13 میلیون تراکنش تکمیل شده است. با رویکرد طراحی خود، این شرکت انتظار دارد که هزینه ها، لغزش ها و پیچیدگی ها برای کاربر معمولی کاهش یابد تا به مخاطبان جهانی برسد و آنها را با رمزارزها آشنا کند. برای آن‌ها، حل مشکل پراکندگی «برای فعال کردن برنامه‌ها و سرویس‌های Web3 برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر از صدها میلیون بسیار مهم است».

قدم بعدی زتاچین این است که محصول خود را روی شبکه اصلی عرضه کند که هنوز تاریخ عرضه قطعی ندارد. با این حال، موضوع قابلیت همکاری پیچیده است و چندین رقیب در تلاش هستند تا راه حل های خاص خود را برای این مشکل ارائه دهند. در ماه مارس، Layerzero Labs 135 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری A+ برای توسعه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز زنجیره ای جمع آوری کرد.

اخبار های کافه ترید

مقالات مربوط به بلاکچین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا