تحلیل روزانه

قیمت سولانا| دلایل پامپ سولانا را در کافه ترید بخوانید

در هفته ای که بیت کوین رشد فوق العاده ای را به نمایش گذاشت، توجه به فرصت های سرمایه گذاری جایگزین،
به ویژه ارز دیجیتال سولانا (Solana ) معطوف شد.
طبق داده‌های CoinMarketCap، سولانا به عنوان برترین برنده در میان ارزهای دیجیتال پیشرو ظاهر شد و شاهد افزایش قابل توجه ارزش آن به میزان 34.37 درصد بود. بیایید به عواملی که باعث این افزایش قیمت سولانا می شود، بپردازیم.

عملکرد بازار قیمت سولانا

نمودار قیمت سولانا
عملکرد قیمت سولانا

در آخرین به‌روزرسانی،  در 24 ساعت گذشته قیمت سولانا رشد چشمگیری داشته و قیمت SOL با افزایش 10.13
درصدی به 135.22 دلار رسیده.  علاوه بر این، حجم معاملات 24 ساعته با افزایش قابل توجه 11.88 درصدی به
7.01 میلیارد دلار رسید. عملکرد سولانا در این دوره نشان دهنده انعطاف پذیری و جذابیت آن برای سرمایه گذاران
است.

سولانا در رتبه پنجم از بین همه رمزارزها قرار دارد. این رتبه بر اساس یک وبسایت به نام CoinMarketCap است که
قیمت، نمودار و ارزش بازار رمزارزها را نشان میدهد. ارزش بازار سولانا ۶۰ میلیارد دلار است و این یعنی سولانا یک
ارز دیجیتال مهم و بزرگ است.
تعداد کوین ها یا توکن های سولانا که در بازار در حال گردش هستند ۴۴۲.۷ میلیون عدد است. قیمت سولانا در مقایسه با بالاترینی قیمتی که تا حالا داشته ، کاهش یافته است. بالاترین قیمت سولانا ۲۶۰.۰۶ دلار بوده است و این در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۱ رخ داده است.

اما قیمت فعلی سولانا ۴۷.۸۸ درصد کمتر از این عدد است. این بدان معناست که سولانا از اون زمان تا حالا ارزش خود
را از دست داده است. اما قیمت فعلی سولانا هنوز نشان می دهد که سولانا می تواند در آینده در برابر تغییرات بازار رشد
و مقاومت کند.

تحلیل مقایسه ای

تحلیل سول و بیت
مقایسه سولانا و بیتکوین

 

نمودار عملکرد قیمت سولانا در مقابل قیمت بیت کوین

هنگام مقایسه عملکرد چهار رمزارز برتر با عملکرد بازار سولانا، روندهای قابل توجهی ظاهر میشوند.
قیمت بیتکوین، با وجود تجربه کاهش جزئی ۰.۹۹ درصد در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد افزایش قابل توجه ۲۰.۲ درصد در هفت روز گذشته بوده  و به قیمت ۶۱,۴۹۴.۷۳ دلار رسیده است.
همچنن، قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۶۴ درصد کاهش یافت و در ۳,۳۸۳.۲۵ دلار تثبیت شده ، اما
شاهد افزایش قابل توجه ۱۴.۵۳ درصد در هفته گذشته بوده است.
USDT، که نوسانات کمی داشته است، در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۱ درصد کاهش یافته است و به ۱ دلار رسیده است،
در حالی که در هفت روز گذشته ۰.۰۵ درصد افزایش نشان داده است.
قیمت BNB، با وجود کاهش ۱.۷۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد افزایش قابل توجه ۷.۱۹ درصد در هفته گذشته
بوده است و به ۴۰۷.۰۶ دلار رسیده است.
قیمت سولانا در دو بازه زمانی، یعنی ۲۴ ساعت گذشته و هفته گذشته، سود بسیاری داشته است. این یعنی قیمت سولانا در این دو بازه زمانی بسیار بیشتر شده است. که یعنی سولانا از دیگر رمزارزهای برتر، یعنی رمزارزهایی که بیشترین ارزش بازار رادارند، جلو زده است.

با افزایش قابل توجه در ارزش، سولانا خود را به عنوان بزرگترین برنده در هر دو بازه زمانی قرار داده است و اهمیت رو
به رشد خود را در بازار رمزارزها مشخص کرده است.

عوامل پامپ قیمت سولانا

تجدید حیات بیتکوین

یکی از عوامل موثر بر افزایش اخیر سولانا میتواند به تجدید حیات بیتکوین نسبت داده شود. به عنوان رمزارز پیشرو، بیتکوین با افزایش اخیر خود به نزدیک ۶۴,۰۰۰ دلار در ۲۸ فوریه، که به بالاترین قیمت همه زمان های خود نزدیک شده است، تاثیر گسترده ای بر بازار داشته است.

این بازگشت قدرتمند بیتکوین، که بخشی از آن به تصویب و پذیرش صندوق های مبادله ای بیتکوین (ETF) بستگی دارد، توجه و جریان سرمایه قابل توجهی از سرمایه گذاران را جلب کرده است.

با جریان میلیاردها دلار به این صندوق ها، اپراتورهای صندوق به طور فعال بیتکوین را برای حمایت از پیشنهادات خود خریداری میکنند، که ممکن است بر بازار گسترده، از جمله سولانا، تاثیر بگذارد.

وقتی اپراتورهای صندوق بیتکوین را برای حمایت از صندوق های خود میخرند، قیمت بیتکوین بالا میرود و این میتواند قیمت سایر رمزارزها را هم تحریک کند.

Dogwifhat (WIF) Meme Coin

عامل دیگری که به افزایش اخیر قیمت سولانا کمک کرده است، علاقهمندی بالایی است که در اطراف قیمت Dogwifhat (WIF) وجود دارد، که بر روی شبکه سولانا فعالیت میکند. این افزایش علاقه مندی باعث افزایش قابل توجه در ارزش میم کوین شد، که قیمت آن بیش از ۶۹ درصد از ۰.۵۲ دلار در ۲۷ فوریه به ۰.۸۸ دلار افزایش یافت.

از زمان معرفی آن در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳، WIF شاهد افزایش شگفت انگیز بیش از ۴۰۰ درصد بوده است، که بیشتر هیجان و فعالیت سرمایهگذاری در اکوسیستم سولانا را تشویق کرده است.

خوش بینی در اکوسیستم سولانا

علت دیگری برای افزایش قیمت سولانا، رشد قابل توجه و افزایش امیدواری در اکوسیستم آن در ماه های اخیر است.

طبق داده های DefiLama، از اول مارس 2024، سولانا جایگاه خود را در بین 5 اکوسیستم برتر DeFi حفظ کرده  و پیشرفت قابل توجهی را نشان می دهد.

در حالی که اتریوم با بیش از ۵۱ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL)، حدود ۶۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، سولانا با ۲.۵۵ میلیارد دلار TVL، حدود ۴ درصد از سهم بازار را نشان می دهد.

علیرغم اینکه در نوامبر 2021 به اوج خود یعنی کمی بیش از 5 درصد نرسید، سهم بازار سولانا قابل توجه است. همچنین سولانا با نرخ رشد 71.19 درصدی بالاترین نرخ تغییر را در ماه گذشته تجربه کرده است. این روند صعودی پایدار در عملکرد سولانا، مسیر رشد مستمر و امیدوارکننده آن را نشان می‌دهد.

سولانا
خوش بینی در اکوسیستم سولانا

 

هاوینگ بیتکوین

علاوه بر این، پیش‌بینی رویداد آینده هاوینگ بیتکوین، که در آن پاداش‌های استخراج به نصف کاهش می‌یابد، در نتیجه تولید بیت‌کوین جدید را کاهش می‌دهد، می‌تواند به سود بازار در پیش‌بینی رویداد مورد انتظار در اواسط آوریل دامن بزند.

سولانا (SOL) به عنوان یک بازیگر مهم در بازار ارزهای دیجیتال سود می برد و به طور بالقوه در نتیجه این تحولات در اکوسیستم بیتکوین، علاقه و منافع سرمایه گذاران را افزایش می دهد.

نتیجه

افزایش قیمت چشمگیر سولانا اهمیت روزافزون آن را در بازار ارزهای دیجیتال برجسته می کند. عواملی مانند تجدید حیات بیت کوین، محبوبیت میم کوین ها در اکوسیستم سولانا، و خوش بینی نسبت به قابلیت های مالی غیرمتمرکز آن، همگی به حرکت رو به رشد سولانا کمک می کنند و با روندهای بازار گسترده تر همسو می شوند. از آنجایی که سرمایه گذاران گزینه های مختلف سرمایه گذاری را بررسی می کنند، پیشرفت سولانا به دلیل تأثیر بالقوه آن بر امور مالی غیرمتمرکز و کل بازار ارزهای دیجیتال ارزش نظارت دارد.

آینده ارز دیجیتال سولانا را بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا