آموزش

نهنگ های بیتکوین در سال ۲۰۲۴ ظاهر خواهند شد

نهنگ های بیتکوین در حال جمع کردن ارز دیجیتال بیتکوین هستند. با توجه به دسترسی بیشتر بیتکوین برای سرمایه گذاران بزرگ انتظار می رود نه تنها این روند ادامه داشته باشد بلکه رایج تر هم شود. سرمایه گذاران بزرگ  افراد یا سازمان هایی هستند که مقدار زیادی پول دارند و در بازارهای مالی فعالیت می کنند.

یکی از دلایل مهم این افزایش، عرضه صندوق های مبادله ای بیتکوین (ETF) است. این صندوق ها فرآیند داشتن بیتکوین را ساده تر کرده اند و آن را جذابتر و قابل دسترس تر از هر زمان دیگری کرده اند. این صندوق ها ابزارهایی هستند که ارزش آنها بر اساس قیمت بیتکوین تعیین می شود و می توانند در بازارهای مالی معامله شوند.

نمودار قیمت بیتکوین نشان داد که این ارز دیجیتال روند صعودی خود را حفظ کرده است. این روند احتمالا سرمایه گذاران، نهنگ ها و سازمان هایی را به دنبال تنوع بخشیدن به پرتفوی خود هستند را جذب می کند. سرمایه گذاران در چندین بازار و یا ارزهای محتلف سرمایه گذاری می کنند تا ریسک کمتری را تجربه کنند.

نمودار BTC/USDT توسط TradingView

نهنگ ها وتاثیر آن بر نمودار بیتکوین

این خط روند و میانگین متحرک، که در حال حاضر حدود 45000 هزار دلار قرار دارند، به عنوان مناطق حمایت مهم عمل می کنند. قیمت پایدار بالاتر از این سطح می تواند اعتماد سرمایه گذاران را تقویت کند و به طور بالقوه منجر به ورود بیشتر نهنگ ها شود. نهنگ ها افرادی هستند که مقدار زیادی بیتکوین دارند و خرید و فروش آنها می تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد.

از طرف دیگر، مقاومت نزدیک به بالاترین حد اخیر در حدود 52000 دلار مشاهده می شود. این سطح به عنوان یک سقف موقت برای حرکت قیمت عمل کرده است و شکستن آن می تواند نشانه ای از ادامه روند صعودی باشد. روند صعودی یعنی قیمتها رو به افزایش هستند.

علاوه بر این، با اینکه RSI در محدوده میانی قرار دارد، فضایی برای حرکت به سمت بالا وجود دارد قبل از اینکه دارایی به عنوان خریداری زیاد شناخته شود. RSI یک نوع نمودار است که نشان می دهد که قیمت یک ارز دیجیتالی چقدر تغییر کرده  و آیا آن ارز دیجیتال زیاد خریداری شده یا فروش آن زیاد شده است.

همان استدلال برای اتریوم هم صادق است، به خصوص با افزایش احتمال دریافت مجوز قانونی برای ETFهای اتریوم. چنین پیشرفت‌هایی اعتبار طبقه دارایی را بیشتر می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش قابل مقایسه در فعالیت نهنگ‌ها برای اتریوم شود، که بازتاب پذیرش نهادی بیت‌کوین است. اهمیت این روندها قابل اغراق نیست. همانطور که سرمایه گذاران نهادی و معامله گران بزرگ در بیت کوین موقعیت می گیرند، تأثیر آنها بر پویایی بازار تشدید می شود.

تحلیل های روز بازار را اینجا بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا