آموزش

از بیت کوین تا آلت کوین ها: تحلیل بازار در 28 آگوست

شاخص بازار سهام آمریکا (S&P 500) در حال تلاش برای بازیابی است، اما بیتکوین و برخی از آلت کوین های دیگر نمی‌توانند از سطوح مقاومت خود عبور کرده و به سطوح بالاتری از قیمت برسند .بیتکوین و آلتکوین های در تلاش هستند تا بتوانند این مقاوت را بشکنند.

تجزیه تحلیل قیمت بیتکوین:

طبق داده‌های CoinGlass، در ماه اوت (August) قیمت بیتکوین حدود 11٪ کاهش داشته است، که تقریباً به اندازه 13.88٪ کاهشی است که در همان ماه سال 2022 رخ داده بود. بر اساس شواهد و تاریخچه بیتکوین از سال 2017 به بعد در ماه سپتامبر قیمت بیتکوین کاهش داشته است و احتمال می رود در سپتامبر امسال هم روند کاهشی خواهد داشت.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کلان بلومبرگ، در مصاحبه با Kitco News اظهار نظر کرده است و هشدار داده است که اگر در تنظیم مجدد اقتصاد جهانی اتفاقی رخ دهد، احتمال اینکه بیتکوین به 10000 دلار برسد وجود دارد.

تجزیه تحلیل قیمت بیتکوین

 

اگرچه تحلیل‌گران نیز برای بازار نزولی و بازار صعودی اهدافی برای قیمت‌ها تعیین می‌کنند. اما بهتر است پیش از قرار دادن شرط‌های بزرگ، منتظر شکستن قیمت از محدوده‌ای که در آن قرار دارد باشیم. معمولاً پس از یک دوره کم‌نوسانی، نوسانات بازار افزایش می‌یابد اما اینکه با قطعیت پیش بینی کنند دشوار است. به عبارت دیگر، احتمال شکستن قیمت بر اساس بازار صعودی یا نزولی پیش‌بینی نمی‌شود و به موقعیت و شرایط بازار بستگی دارد.

آیا بیت کوین و آلت کوین های اصلی نشانه هایی از شکست احتمالی را نشان می دهند؟ سطوح مهمی که باید مراقب آنها بود چیست؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل قیمت بر اساس شاخص S&P 500

در تحلیل قیمت شاخص S&P 500 (SPX)، این شاخص از میانگین متحرک در تاریخ 24 اگوست به سمت پایین برگشت، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. به عبارت دیگر، قیمت شاخص S&P 500 در تاریخ 24 اگوست از خطوط میانگین متحرک به سمت پایین رفت، اما فروشندگان نتوانستند که در سطوح پایین‌تر قیمت را به پایین نگه دارند.

BITCOIN

بعد از بهبود در تاریخ 25 اگوست، گاوها (خریداران) فشار خرید خود را حفظ کردند و شاخص را به میانگین‌های متحرک بازگرداندند. اگر خریداران به این مقاومت غلبه کنند، احتمالاً شاخص به منطقه مقاومت بالایی بین 4,607 تا 4,650 دلار ارتقا خواهد یافت. و در این منطقه احتمالاً شاهد یک جنگ سخت بین گاوها (خریداران) و خرس‌ها (فروشندگان) خواهیم بود.

در صورتی که قیمت یک بار دیگر از میانگین‌های متحرک به پایین برگردد، نشانگر این است که خرس‌ها به شدت به دفاع از سطح مقاومت مشغول هستند. در این صورت، جفت ارز (بیت کوین- دلار یا هر ارزی که مورد نظر شماست) ممکن است به سمت حمایت مهم در سطح 4,325 حرکت کند. اگر این سطح شکسته شود، شاخص یک الگوی “سر و شانه‌ ی نزولی ” را تکمیل خواهد کرد. این می‌تواند آغاز یک اصلاح به سمت هدف الگوی 4,043 را به همراه داشته باشد

تحلیل قیمت شاخص دلار آمریکا

در تجزیه و تحلیل قیمت شاخص دلار آمریکا (DXY)، گاوها (خریداران یا سرمایه‌گذاران متفائل) در تاریخ 22 اگوست، قیمت شاخص دلار آمریکا را به بالاتر از خط روند نزولی جهت حرکت قرار دادند. این اقدام نشانگر این است که اصلاح قیمت ممکن است در دوره نزدیک به پایان رسیده باشد.

usd

خرس ها سعی کردند قیمت را به پایین تر از سطح 23 آگوست برگردانند اما گاوها در موضع خود ایستادند. این نشان می دهد که گاوها با موفقیت خط روند نزولی را به سمت حمایت تغییر دادند. گاوها در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد تا قیمت را به 106 برسانند. افزایش میانگین متحرک 20 روزه (103) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه بیش از حد خرید نشان دهنده مزیت برای خریداران است.

اگر خرس‌ها بخواهند بازگردند، باید به سرعت قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است شاخص به میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش یابد (102).

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

گاوها و خرس‌ها شرط‌بندی بزرگی نمی‌کنند زیرا بیت‌کوین همچنان در محدوده 24800 تا 26833 دلار معامله می‌کند.

بیتکوین-دلار

در حال حاضر میانگین های متجرک نزولی و RSI نشان می دهد که قدرت بازار در دست خرس ها (فروشندگان) قرار دارد. اگرچه ممکن است فروشندگان برای ادامه جرکت نزولی به مشکل بخورند زیرا گاوها(خریداران) با قدرت تمام سعی دارند از سطح 24800 دلار دفاع می کنند.

اگر قیمت از حمایت بازگردد، نشان می‌دهد که جفت BTC/USDT ممکن است برای مدتی بیشتر به تثبیت خود ادامه دهد. در روند صعودی، صعود بالای 26833 دلار اولین نشانه قدرت خواهد بود. این می تواند قیمت را به SMA 50 روزه (28806 دلار) و بعداً به 30000 دلار برساند.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم نزدیک به حمایت حیاتی با قیمت 1626 دلار معامله می شود که نشان می دهد خرس ها فشار فروش را حفظ کرده اند.

تحلیل قیمت اتریوم

شکست گاوها در شروع یک ریباند قوی، خطر شکست به زیر 1626 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ETH/USDT می تواند به 1550 دلار سقوط کند. این سطح ممکن است توجه گاوها را برای یک خرید قدرتمند جلب کند.

اگر قیمت از این سطح بالا برود اما از 1626 دلار کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها سطح را به مقاومت تغییر داده‌اند. این ممکن است روند نزولی را به سمت 1368 دلار آغاز کند. گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1716 دلار) برسانند تا سیگنال بازگشت را نشان دهند.

تحلیل قیمت BNB

در حال حاضر، ارز دیجیتال BNB در مرحله کاهش قیمت قرار دارد و در سطح شکست 220 دلار با فروش مواجه است، که نشان می‌دهد که خرس‌ها (فروشندگان) تلاش می‌کنند این سطح را به عنوان مقاومت معکوس کنند.

تحلیل بایننس کوین

یک نکته ی مثبت به نفع گاوها (یعنی افرادی که در بازار به صعود قیمت‌ها باور دارند)، اتفاق افتاده است که آن ها از سطح 220 دلار را حفظ کرده اند و وسطح خود را رها نکرده اند. این نشان می‌دهد که خریداران همچنان فشار خرید را ادامه می‌دهند.

در کل گاو ها باید موانعی که در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه (EMA) قرار دارد (که معادل ۲۲۳ دلار است) غلبه کنند. گاوها به تلاش برای ایجاد یک حرکت صعودی نیاز دارند، اما ممکن است با مقاومت خرس‌ها مواجه شوند.

اولین حمایت در جهت نزولی 213 دلار است. اگر این سطح پایین بیاید، جفت BNB/USDT می تواند به حمایت روانی در 200 دلار سقوط کند. شکست زیر این سطح ممکن است کاهش قیمت تا رسیده به سطح حمایت اصلی بعدی یعنی 183 دلار برساند.

تجریه تحلیل قیمت آلت کوینXRP

عدم موفقیت گاوها (خریداران) در رساندن قیمت XRP به مقاومت بالایی در سطح 0.56 دلار، نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالا است.

تجزیه و تحلیل ریپل

جهش ضعیف از سطح 0.50 دلار ممکن است باعث فروش تهاجمی از سوی خرس ها شود. اگر سطح حمایتی 0.50 دلاری جابه‌جا شود، جفت XRP/USDT می‌تواند به سطح حمایتی بعدی در 0.41 دلار سقوط کند. این سطح ممکن است شاهد خریدهای قوی از سوی گاوها (بازار خریداران) باشد.

به عبارت دیگر، اگر قیمت افزایش یابد و بالای 0.56 دلار شکست بخورد، این نشان دهنده آغاز یک بازیابی پایدار خواهد بود، که این نشان می دهد که جفت ارز ریپل-دلار ممکن است برای چند روز دیگر بین 0.41 دلار و 0.56 دلار در نوسان باشد. برعکس، اگر قیمت بالا برود و به بالای 0.56 دلار برسد، شروع یک بهبود پایدار را نشان می دهد. این جفت ارز ممکن است سپس به SMA 50 روزه (0.64 دلار) صعود کند.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو طی چند روز گذشته در محدوده باریکی بین 0.24 تا 0.28 دلار در نوسان بوده است. این نشان می دهد که گاوها در نزدیکی حمایت خرید می کنند و خرس ها در سطح مقاومت می فروشند.

تجزیه تحلیل کاردانو

اگر خریداران قیمت را به بالای سطح مقاومت در 0.28 دلار برسانند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند روند صعودی را تا SMA 50 روزه (0.29 دلار) آغاز کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت غلبه بر آن، آلت کوین آدا می تواند به سطح 0.34 دلار حمله کند.

خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد از این سطح مقاومت دفاع کنند و قیمت را به حمایت در محدوده 0.24 دلار بکشند. اگر این سطح سقوط کند، جفت ارز ADA/USDT  ممکن است به 0.22 دلار و در نهایت به 0.20 دلار سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین در چند روز گذشته بین حمایت قوی 0.06 دلار و سطح میانگین 20 روزه (0.07 دلار) معامله شده است. سطح میانگین متحرک 20 روزه در حال سقوط به سمت پایین است و RSI در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها بر روی لبه هستند. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 0.06 دلار کاهش دهند و موقعیت خود را بیشتر تقویت کنند.

زمان برای گاو نر در حال اتمام است. اگر آنها بخواهند بهبودی را شروع کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک  20 روزه برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت DOGE/USDT می تواند به SMA 50 روزه (0.07 دلار) صعود کند و پس از آن به 0.08 دلار برسد.

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل دوج کوین

سلب مسئولیت:

اطلاعات موجود در این تحلیل به عنوان توصیه های قانونی، مالیاتی، سرمایه گذاری، مالی یا سایر موارد در نظر گرفته نشده است، و نباید بر اساس آن سرمایه گذاری کنید. ما به شما توصیه می کنیم فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید خرج کنید و اگر شک دارید همیشه به دنبال مشاوره مالی مستقل باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا