مقالات

علت سرمایه گذاری افراد باهوش در میم کوین ها| 3 مرحله برای موفقیت

اگرچه سرمایه‌گذاری در رمزارزهای میم کوین(Meme coin) معمولاً به عنوان یک استراتژی بی‌معنا و خطرناک شناخته می‌شود، اما با یک برنامه محکم و هوشمندانه، می‌توانید در این بازار نیز موفقیت‌های قابل توجهی را تجربه کنید. در ادامه، سه‌گانه‌ای از راهکارهایی را که سرمایه‌گذاران باهوش در این بازار انجام می دهند و سود می کنند را برای شما می آوریم.

افراد عاقل، باهوش و زیرک تا جایی که امکان دارد میم کوین ها را جذاب نشان می دهند. اما گول نخورید: افراد باهوش در بهترین زمان ممکن، در حال کسب درآمد هستند، و همیشه به وسیله افرادی که هوش کمتری دارند و در زمان نامناسبی خرید یا فروش انجام داده اند سود بسیاری به دست می آورند.

یاوین، یکی از بنیانگذاران و رئیس بازرگانی Syndika، به طور قاطعانه با این صحبت مخالف است و گفت که:

هر کسی که می‌گوید دارای استراتژی‌ معاملاتی خاصی در رابطه  با ارزهای دیجیتالی میم کوین است، دارد حرف های کاملا بی معنی می زند. او در ادامه افزود که؛ تنها دلیلی که میم‌کوین‌ها امسال با هجوم بیشتری مواجه شده‌اند، بازار نزولی و زمستان کریپتو است.

یاوین می گوید: مردم باید با سرمایه گذاری های که خودشان انجام دهند کنار بیایند، ولی آنها نمی توانند تا بول ران بعدی صبر کنند. این افراد علاقه ای به سرمایه گذاری در پروژه های واقعی که ساخت آنها سال ها طول می کشد، ندارند. و همه آنها به دنبال این هستند سریع به همه چیز برسند و دنبال راه ساده برای پولدار شدن هستند و این دلیل اصلی شکست آن هاست.

بهترین سرمایه گذاری ویتالیک بوترین، روی دوجکوین بود

اما حتی فرد معتبری مانند ویتالیک بوترین، یکی از بنیان گذاران اتریوم و شاید هوشمندترین فرد در کل صنعت کریپتو، نیز توانست با سرمایه‌گذاری ۲۵,۰۰۰ دلاری خود بر روی ارز دیجیتالی دوج‌کوین سرمایه ی خود را به چندین میلیون دلار تبدیل کرد.
او در سال 2021 به پادکست لکس فریدمن گفت که در طول قرنطینه‌های سال 2020، مقدار ۴.۳ میلیون دلار از ارز دیجیتال دوج را فروخت و گزارش‌ها در آن زمان نشان می‌داد که مقدار باقی‌مانده دوجکوین او به ارزش ۲۰ میلیون دلار بود. او گفت:

این یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی بود که تاکنون انجام داده‌ام

اما اضافه کرد که هنگام خرید آن با قیمت ۰.۰۰۸ دلار، حتماً انتظار بازگشت سرمایه این اندازه را نداشت. او سودهای خود را به سازمان غیرانتفاعی GiveDirectly واگذار کرد.

تام میچل‌ هیل یکی دیگر از افرادی است که بر روی دوج کوین سرمایه گذاری کرد. دوج کوین یک روزنامه‌نگار مالی است که برای نشریات مختلف ارزهای دیجیتال کار می‌کرد.  بنابراین، او قطعاً در انتهای طیف باهوش‌تر و آگاه‌تر قرار دارد.

او در یک مصاحبه با مجله می‌گوید که ارزهای میم کوین به شدت جذاب هستند. میچل‌هیل این ارزها را در آغاز حیات حرفه ی نوشتن خود در زمینه ارزهای رمزنگاری کشف کرده است و از آن زمان تاکنون به فعالیت در این حوزه مشغول بوده است.

او می گوید: به بحث های مالی علاقه مند است، اگرچه این یک راه برای به سود رسیدن است ولی در عین حال سرگرم کننده است. میم کوین ها می توانند دامپ شوند، اما چیزی که در مورد memecoin ها وجود دارد این است که از نظر فرهنگی نیز مهم است. وگرنه چرا تعداد زیادی از مردم درگیر می شوند؟»

در سرمایه گذاری بر روی میم کوین ها باید دنبال چه چیزی باشیم؟

در سرمایه گذاری در میم کوین ها چه چیزی مهم است

اوژن ورزون، مدیر کایزن فاینانس، یک طرفدار بزرگ از ممکوین‌ها است و نیاز به تلاش برای پیوستن به آنچه که فکر می‌کند ممکوین بعدی خواهد بود، را درک می‌کند.

اوگن ورزون، مدیر Kaizen.Finance  یک پلت فرم بلاک چین ایمن برای راه اندازی توکن هاست. او یکی از طرفداران بزرگ میم کوین‌ها است و نیاز به تلاش برای پیوستن به آنچه که فکر می‌کند میم کوین بعدی خواهد بود، را درک می‌کند.

Kaizen.Finance اولین پلت فرم بلاکچین برای راه‌اندازی توکن خودکار برای همه چیز از ایجاد و توزیع توکن گرفته تا امنیت و مدیریت فهرست است.

بیایید بگوییم که قطار دوجکوین را از دست داده‌اید، اما همچنان می‌خواهید یک میلیونر در ززمینه ارز دیجیتال شوید. با این حال چه کار میکنی؟ آیا شما دنبال چیزی مشابه هستید که قطارش هنوز ایستگاه را نکرده است.

میم کوین PEPE برای حدود 120،000 نفر امسال، قطاری بود که با سرعت از ایستگاه دور میشود، بر اساس میم محبوب کریپتوی PEPE که هیچ ارتباطی به خالق آن مت فوری ندارد، وبسایت هشدار می دهد که سرمایه گذاری کاملاً بیهوده است، که نکته عجیب آن این نکته است که به نظر می رسد همین هشدار جزو جذابیت های آن است.

میچل هیل که از طرفداران PEPE است، می‌گوید:

وقتی صحبت از جدیدترین پادشاه میم کوین ها، یعنی PEPE می‌شود، بنیانگذاران قاطعانه می‌گویند که هیچ کاربردی وجود ندارد و این باعث خنده من می‌شود.

با توجه به داده های CoinMarketCap، ارزش بازار PEPE در اوایل ماه مه به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافت، اما پس از آن قیمت حدود 80٪ کاهش یافت. با نشان دادن نوسانات عظیمی که میم کوین ها با آن شناخته می شوند، از زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار با 250 میلیون دلار افزایش به بیش از 600 میلیون دلار رسیده است.

چارت توکن PEPE

در حالی که افرادی که در بالاترین سطح خرید کرده‌اند احتمالاً سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای انجام نداده‌اند، بسیاری از افراد باهوش در مسیر صعود پول در می‌آورند و قبل از دامپ از آن خارج می‌شوند. میچل هیل ادعا می کند که چندان اهل قمار نیست.

او تمایل به سرمایه گذاری کوچک دارد و امیدوار است با بیشتر از آن خارج شود. او توضیح می دهد که قتل واقعی توسط خودی ها انجام می شود که تمایل دارند نیم ساعت پس از پرتاب خرید کنند.

زمانی که میچل هیل با PEPE، به سود 500 درصدی رسید، پول خود را خارج کرد. سرمایه گذاران باهوش معمولاً اینگونه عمل می کنند؛ مقداری سود، مقداری ریسک، مقداری بازده.

داشتن یک برنامه واضح طراحی شده برای زمان کسب سود یک حرکت هوشمندانه است. اکثریت قریب به اتفاق مردم به سرمایه گذاری خود ادامه می دهند به این امید که:

الف) آنها بیشتر بالا می روند یا

ب) به اوج قیمت خود بازخواهند گشت.

راهکار 3 مرحله ای برای معاملات میم کوین ها

راهکار معاملات 3 مرحله ای

سارا جین کنی، سفیر الگوراند و بنیانگذار OffChain ایرلند، یکی دیگر از سرمایه‌گذارانی است که کاملاً در مورد کاری که انجام می‌دهد آگاه است و می‌گوید در نتیجه تجارت memecoins، پرتفوی او در بازار نزولی افزایش یافته است. او بر روی ارزهای دیجیتالی DOGE، PEPE، SFM و COOP حرید و فروش و ترید کرده است.

هر چیزی مزایا و معایبی دارد و من بسیار مشتاقم تا درباره آن صحبت کنم. بسیاری از میم کوین ها ممکن‌ است در ابتدا تنها به عنوان شوخی و شایعات شروع شوند، سپس ممکن است یا به شدت رشد کنند و سپس افول کنند،

یا ممکن است شروع کنند به ساختن یک جامعه ی قوی در اطراف خود؛ این مدل میم کوین ها مدلی است که مورد علاقه من است.

3 راهکار او برای کسب درآمد از طریق میم کوین ها داشتن صبر، انجام تحقیق و کارایی است.

کنی برای مثال از توکن COOP استفاده می کند، که در آن درباره منشا توکن، تیم، جامعه و پیشرفت هایی که در حال رخ دادن است تحقیق کرد. پس از انتخاب یک توکن امیدوارکننده، او کارآمدترین راه را برای معامله، چه کارمزدهایی ممکن است شامل شود،

سرعت تراکنش و قیمت های مختلف در DEX و CEX های مختلف را در نظر می گیرد. او سپس از تماشای بازار و یادگیری الگوها برای مدتی حمایت می‌کند تا ببیند چه زمانی حمایت وارد می‌شود و چه زمانی «فروش» شروع می‌شود.

کنی می گوید.«کم بخرید، بالا بفروشید، روی کاغذ آسان است، اما برای درست کردن آن زمان زیادی نیاز است، بنابراین تمرین کنید و یادداشت بردارید، زیرا بازارها ممکن است نوسان داشته باشند.

به یاد داشته باشید که سود ببرید و فقط چیزی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید. نیازی نیست همه چیز را به یکباره بفروشید: میانگین هزینه دلاری داخل و خارج، برای به دست آوردن حداکثر اثربخشی در هر معامله است. او معتقد است که بهترین میم کوین‌ها آنهایی هستند که جامعه قوی دارند، مفید هستند و نوعی معنا دارند، حتی اگر شوخی باشد. به همین دلیل است که او پتانسیل COOP را بالا می بیند.

برای کسانی که با این موضوع آشنایی ندارند، کوین “COOP” یک کوین متعلق به اکوسیستم الگوراند است که براساس مجموعه‌ای ویدیوهای خنده دار و خیالی از سوی کوپر دانیلز ساخته شده است. در این ویدیوها، کوپر دانیلز به دنبال سفر به ساحل بیتکوین است. این کوین به جامعه‌ی کاربران بلافاصله و به صورت رایگان توزیع شده است و دانیلز خود هیچ توکنی را برای خود نگه نداشته است.

این واقعه باعث ایجاد بسیاری از محتواها و بازی‌های مرتبط با COOP شده است و این کوین به چهارمین ارز بزرگ الگوراند تبدیل شده است که به مردم تعلق دارد برای پروژه‌های ناکارآمد، باید به نشانه‌های قرمز توجه کنید، مانند اینکه خالق توکن اکثریت آن را در اختیار دارد، اگر تیمی بدون اعلام هویت (doxed) باشد، پیشرفتی درباره توکن یا جامعه صورت نگیرد. و مطمئن شوید که جامعه تنها از ربات‌ها تشکیل نشده باشد.

به موقع بودن همانند درست بودن است

باشگاه آموزشی Flight3 تحت رهبری هری هورسفال، که سمت مدیرعاملی را بر عهده دارد، نسبت به ارزهای دیجیتال ممتاز به نظر می‌رسد. وقتی از او درباره دلیل خرید ارزهای دیجیتال شوخی می‌کنند، او می‌گوید که برای برندگان، به موقع بودن همانند درست بودن است.

هری هورسفال، که یک کارآفرین موفق وب3 است و تازه‌ترین کسب و کار او توسط استیون بارتلت از مجموعه تلویزیونی Dragons’ Den در دست او قرار گرفت، به خاطر هیجان و احساس اینکه او در تماس با احساس عمومی است و از سایر سرمایه‌گذاران جزئی عقب‌مانده است، به این نوع سرمایه‌گذاری علاقه‌مند است.

او می گوید : من فکر می کنم کوین PEPE درخشان است. خیلی واضح در وب سایت می گوید که هیچ ابزاری ندارد و هیچ نقشه راهی وجود ندارد. و این فقط اثر شبکه است.

Horsfall می بیند که مردم با memecoin ها سرگرم می شوند، اما خاطرنشان می کند که برخی از بازاریابان وجود دارند که اهرم ها را در پس زمینه می کشند.

ما بر روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ و بله، 99٪ این ایده‌ها به نتیجه نخواهند رسید، اما همیشه آن 1٪ وجود دارد. اگر به دوجکوین نگاه کنید، بیشتر مردم آن را با قیمت 0.000… خریداری کردند، اینقدر اعدادی است که هورسفال شمارش آن را گم می‌کند. اما اگر دوجکوین به یک دلار برسد، برخی افراد بسیار خوشحال خواهند بود.

این کمی شبیه برنده شدن در لاتاری است. همه ما در یک سفر هستیم، روزانه کار می کنیم، اما شاید فردا برنده شویم.

آیا NFTها واقعا میم کوین هستند؟

 

ایا NFT ها میم کوین هستندنیل بادل، تاجری که تمام وقت به فروش NFT می‌پردازد و بنیانگذار BodlNFT است، مرخصی از کار را برای بررسی استراتژی Dollar-Cost Averaging در بازار بیتکوین و کاردانو انتخاب کرد، اما متأسفانه ورود او همزمان با بازار خرسی همراه بود. اما همان زمان که بازار به حداقل رسید، او به NFTها علاقه‌مند شد.

من همیشه مجذوب مجموعه‌های دیجیتال و فرهنگ پاپ بودم. برای مثال، من از ابتدا Dogecoin را تماشا می‌کردم، اما به طور کلی، برای اینکه میمکوین‌ها کار کنند، به یک حرکت خاص و فشار از طرف یک جامعه نیاز دارند.

بادل که توجه طولانی مدتی است به میم Pepe The Frog داشته و با دنبال کردن گفتگوها در توییتر، به زودی متوجه شد که یک میمکوین بر پایه معروف‌ترین میم کریپتو می‌تواند به سرعت محبوب شود. او می‌گوید: “میم مانند PEPE در مقایسه با متن یا کلمات، سریعتر به اشتراک گذاشته می‌شود”، او می‌گوید و این را به فلسفه متصل می‌کند.

روانشناسی همه Meme coin ها به طرز وحشتناکی ساده است. مردم فقط دو چیز در زندگی می خواهند: نان و سیرک. Meme coin ها این نیازها را برآورده می کنند و سرگرمی و خمیر زیادی را فراهم می کنند.

به طور کلی، این تنها یک مسئله تعادل است زیرا در این جهان هیچکس نمی‌تواند همه پول و سرگرمی را داشته باشد.

بدل می‌گوید که معامله‌گران ماهر می‌توانند از زاویه سرگرمی به منظور کسب سود به جدیت استفاده کنند.

من خجالت نمی کشم که بگویم من از میم ها لذت می برم، اما موضع من در مورد میم کوین ها فلسفه خودشان را منعکس می کند: من آنها را همان گونه که قرار است باشند می گیرم.
صاحبان اعتبار درمورد ارزهای دیجیتال فکر می‌کنند که میم کوین ها اعتبار و ارزش کلی این صنعت را کاهش می‌دهند،

ورزون می‌گوید :اما من باید بگویم اگر این صنعت توسط یک گروه از میم‌ها به خطر بیفتد، احتمالاً مسائل بسیار بزرگتری برای آن وجود دارد که نگران آن باشیم.

درباره NFT چیست اینجا بخوانید

نتیجه گیری

مقاله‌ درباره سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها و نتایج آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها می‌تواند به سود قابل توجهی منجر شود. با افزایش توجه به این رمزارز و رشد چشمگیر آن در دهه گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم به شرکت در این بازار را گرفته‌اند. هرچند که بازار میم کوین‌ها با ریسک‌های قابل توجهی همراه است و نوسانات قیمتی شدیدی نیز دارد،

اما برخی از سرمایه‌گذاران موفق توانسته‌اند سود قابل توجهی را از این سرمایه‌گذاری به دست آورند. اما برای موفقیت در این بازار، نیاز به دانش کافی و تجربه در مورد ریسک‌ها و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری است. بنابراین، قبل از ورود به بازار میم کوین‌ها، سرمایه‌گذاران باید مطالعه کافی انجام دهند و به صورت دقیق راهنمایی شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا